Create Your First Project
Start adding your projects to your portfolio. Click on "Manage Projects" to get started
25 Dage mod Ensomhed / Coop
117 influenter over 15 mio impressions på under 25 dage
Julen er en svær tid for mange – op mod 600.000 danskere føler sig ensomme i december. For at sætte fokus på problemet lancerede Coop og Folkebevægelsen mod Ensomhed kampagnen “25 dage mod ensomhed”.
Et særligt kalenderlys med 25 dage blev skabt som symbol: for nogle handler det ikke om at tælle ned til juleaften – men til at julen er ovre. Lyset blev en samtalestarter både i hjemmene og på sociale medier, og støttede samtidig Folkebevægelsens arbejde.
Som en del af kampagnen valgte Anders Hemmingsen at “slukke sin kanal” og lave en countdown, hvor han tændte kalenderlyset og skrev: “Ikke alle tæller ned til det samme.” Samtidigt postede 116 andre influenter i løbet af samme time, lyset der blev tændt. Derudover delte 17 makro- og megainfluenter personlige historier om ensomhed – én af dem modtog over 500 personlige fortællinger fra sine følgere.
Resultatet: mere end 15 mio. organiske eksponeringer på under 25 dage. Kampagnen skabte reel dialog om et vigtigt emne og blev forstærket af Rasmus Seebachs særlige julesang mod ensomhed.
Idé og koncept udviklet af Jane Sørensen / OMD og Republica.
Min rolle:
– Influencer strategi
– Kuratering og udvælgelse af makro- og mega influenter.









